My Work.
from Land, Aerial and Underwater

Photographing Patrishiela and Fatya in Yogyakarta using Sony A6300 and Godox AD600BM | Motret Patrishiela dan Fatya di Yogyakarta menggunakan Sony A6300 dan Godox AD600BM

This post is just a photo compilation of two models from Para Petualang Cantik, a tv program about beautiful girls traveling into beautiful places in Indonesia and outside of Indonesia. These photos were taken around two weeks ago while on our trip to Yogyakarta. I was using the Sony A6300 and Godox AD600BM mobile flash with Godox X1s wireless trigger.


Fatya Ginanjarsari
Tulisan kali ini hanya merupakan kompilasi beberapa foto dari model dan pembawa acara Para Petualang Cantik, sebuah program tv mengenai para gadis cantik yang bertualang ke tempat-tempat indah di Indonesia dan luar Indonesia. Foto-foto diambil sekitar 2 minggu lalu dalam perjalanan kami ke Yogyakarta. Saya menggunakan Sony A6300 dan Godox AD600BM serta trigger nirkabel Godox X1s.


Patrishiela Tan

Fatya Ginanjarsari
 So far, this small-lightweight sony camera is quite reliable for outdoor photography like this one. It has 24mp photo in 6000 x 4000pxl dimension. I'm using it with its Sony 16-50mm kit lens. They're ok but sometimes when I'm using big aperture the autofocus is not responding so well that one or two times I have to switched from manual to auto focus (using the quick access button) then the autofocus will work again. Maybe anyone else is having the same issue? Or maybe Sony want to take a look at this? I don't know.

Fatya Ginanjarsari (left) and Patrishiela Tan (right)
Fatya Ginanjarsari (left) and Patrishiela Tan (right)
Sejauh ini, kamera kecil dan ringann ini cukup mumpuni untuk motret luar ruangan seperti ini. Dengan 24mp dan resolusi maksimal 6000x4000pxl dan format raw. Saya menggunakannya dengan lensa bawaan Sony 16-50mm. Kamera bagus tapi kadang kalau lagi tutup aperture si autofocus tidak bekerja dengan baik dankadang sekali-dua kali saya harus ganti mode dari manual ke fokus auto supaya fokus autonya kembali bekerja. Apakah yang lain ada yang mengalami hal yang serupa? Atau mungkin Sony mau ngecek dan cari tau ada apa dengan kameranya ini?

Fatya Ginanjarsari
Patrishiela Tan
Well here are the photos.

Silahkan dilihat foto-fotonya.

Thanks to both of the models, the guy who helped me with the light and the whole Para Petualang Cantik team.

Terima kasih kepada kedua model, mas yang bantu pegangin lampu dan seluruh tim Para Petualang Cantik.



                       
Otto Ferdinand Otto Ferdinand Author

Follow me on instagram

Follow me on instagram

Follow me on twitter

Follow me on twitter